Att sy en knapp

Jag har haft lite otur den senaste veckan.
På något sätt har knappen på två par byxor lyckats lossna. ( som tur var inga jeans)

Har nu sytt dit nya knappar vilket inte alls är svårt.
För er som inte vet hur man gör så kan jag ändå beskriva hur ni snabbt fixar det själva istället för att be mormor om hjälp.


image259
1.
Fäst tråden där knappen skall sitta på tygets rätsida.

2.
Trä knappen på nålen och lägg en tändsticka över knappen.


3.
Sy stygnen över tändstickan och dra sedan bort den.


4.
Lyft upp knappen och snurra sytråden några varv runt trådarna under knappen. Fäst sedan tråden.

5. Klart!

Jag hoppas att någon lärde sig något nytt iallafall!


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha! Vilken man du är

2007-12-05 @ 13:30:05
Postat av: filip ppp

haha tack, måste byta knappar på en kofta idag

Postat av: Hedman

Ida: En man ska inte bara kunna rita byggnader. Jag kan mer än så ;)

filip ppp: Haha! Jag visste väl att jag skulle kunna hjälpa någon med mina sykunskaper!

2007-12-05 @ 20:24:38
URL: http://anytime.blogg.se
Postat av: Anonym

Nu kan jag också sy mina byxor som varit utan knapp i några veckor!
Tack!

2007-12-05 @ 22:04:41
Postat av: Hedman

anonym: verkar vara många som får sina knappar bortdragna. Varsågod!

2007-12-05 @ 23:46:13
URL: http://anytime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]