Considered Classics

  image269
I vår kommer en ny idé från Acne ut i butikerna.
Man ska under varje säsong ta ett klassiskt plagg och bearbeta det till en tidlös klassiker i modern tappning. Konceptet kallas "considered classic" och enligt mig kan inte detta bli annat än succé.

Först ut är chinosen som under nästa år spås bli en stor konkurrent till alla jeans. (De har ju ännu inte blommat ut hos "den gråa massan" ännu). Byxorna kommer att släppas i tre olika passformer;
Smal, Mittemellan och Bred. Som ni ser på bilden så kommer byxan ut i flera färger med en härlig brytande färg på avigsidan.

Priset kommer att ligga runt 1 600 - 1 800 kr.
Själv har jag två par chinos i garderoben och vi får se ifall det blir ett tredje par från Acne i vår.

Är chinos något som DU kommer satsa på nästa år?

Kommentarer
Postat av: ABC

wow! Fina men dyra...

2007-12-15 @ 23:18:14
Postat av: Dahlström

Man tackar ju aldrig nej till lite färg..

2007-12-16 @ 00:05:13
Postat av: T

Rolig nyhet!

Jag kommer ta mej i kragen och skaffa chinos till våren jag!

2007-12-16 @ 00:29:16
Postat av: Anna

Vet du om det kommer något sånt här för tjejer också?

2007-12-16 @ 15:39:11
Postat av: Mattias

Finfina nyheter!
Jag ska köpa!

2007-12-17 @ 20:28:14
Postat av: Hedman

ABC:
Ja lite för dyra är de väl egentligen...

Dahlström: Nej precis!
För din skull så hoppas jag att man kommer kunna vända på byxorna och bära dom med avigsidan ut ;)

Anna: Jag har inte hört något om att tjejer kommer få någonting liknande, men vem vet, det kanske kommer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]