Slut på MTV Phaser

image272
Under hösten och tidiga vintern har MTV lagt in 4 nya musikprogram i sin veckotablå.
Man har anställt nya kändis-VJ´s som fått utforma sitt innehåll med näst intill fria tyglar.
Det program jag fastnade för var MTV Phaser.

Här har Karin Winther, mest känd i klubb-sammanhang, inriktat sig på den alternativa musiken.
Istället för att lyssna på mainstream schlager eller r&b har man här satsat på att visa icke-kommersiell musik som inte lika lätt når ut till den breda vanliga publiken eller som ännu inte blommat ut.
Jag småkollade lite på första avsnittet och efter sändning nummer 2 så har jag nog sett phaser varje vecka.

Nu är det dock slut på det roliga...
Imorgon (20/12) sänds det sista MTV Phaser i historien. Man visar då ett best of-avsnitt där vi får se det bästa från säsongen som gått. Dessutom kommer Pelle Almqvist till studion och pratar musik.

Jag vet inte varför det läggs ner men antagligen var väl inte konceptet så lyckat som man hade hoppats på.
Jag kommer iallafall att sakna Phaser som faktiskt fått mig att upptäcka nya ovanligt bra band!
Får leva på hoppet att de kanske ångrar sig och slänger in Karin i rutan för minst 1 säsong till!

Kommentarer
Postat av: Em

Jag sörjer också!
Phaser har varit jättebra och jag vill ha kvar det! Ska inte missa det imorgon!!!

2007-12-20 @ 00:15:16
Postat av: Andreas

Har inte sett dom nya VJprogrammen men det här verkar ju vara ganska bra ändå.
Fast jag känner inte igen några på bilderna??

2007-12-20 @ 10:26:39
Postat av: Matilda

1 timma 40 minuter kvar på Phaser för alltid...
känns surt!

2007-12-20 @ 18:21:58
Postat av: Oskar

Kul att få se allt igen iallafall!

2007-12-20 @ 19:04:18
Postat av: Em

Nu är det slut på det roliga som du skrev. Vilka artister som varit där ändå! Riktigt bra har det varit!!!

2007-12-20 @ 20:57:14
Postat av: matilda

Ha en jätte bra jul! Puss

Postat av: sara

Såg programet igår och det har ju varit jättebra artister där! Hade aldrig sett det tidigare men som tur var fick jag väl se det bästa då :)

2007-12-21 @ 11:50:54
Postat av: Dave

God jul!

2007-12-21 @ 17:56:15
Postat av: Filip

God Jul!!

2007-12-23 @ 17:25:26
Postat av: Hedman

God jul på de som sagt det :)
Hoppas ni tyckte om phaser lika mycket som jag gjorde det. märker att en del kommer att känna sig lite tommare under torsdagarna framöver.

2008-01-09 @ 15:36:51
URL: http://anytime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]