Nya samarbetet för H&M

image252
Det händer mycket hos H&M för tillfället. Ännu ett samarbete är spikat till våren 2008.
Denna gång är det finska marimekko som kommer bidra till en gästkollektion.

Många känner säkert inte till marimekko. För att göra en lång förklaring kort så är det ett företag som grundades 1951 och som framställer tyger med diverse mönster.

Idén till ett samarbete kommer från designers på H&M's damavdelning som länge velat komma åt marimekkos olika mönster. Ett antal mönster är nu utlånade, och i april släpps kollektionen som kommer att innehålla kläder till både dam, herr och barn.

När jag tänker marimekko så ser jag gardiner, kuddar, tabletter etc. framför mig och inte kläder... om H&M lyckas göra snygga plagg av hemtextil vet jag inte. Kanske? Kanske inte? 
Fler kommentarer kommer i april!

     

Kommentarer
Postat av: Em

Oj svår uppgift för Hennes.
Men jag gillar blommor så jag håller tummarna

2007-11-23 @ 20:54:10
Postat av: Joakim

Nä fy detta vill itne jag ta på mej!

2007-11-24 @ 16:36:35
Postat av: Louise

Jag tror att kläder till tjejer kommer bli mysiga!
blir nog svårt för dom att göra kläder med dessa mönstar till killar bara..!

2007-11-24 @ 20:09:21
Postat av: Anonym

USCH!

2007-11-27 @ 01:04:53
Postat av: Per

Detta KAN INTE bli bra herrkollektion!

2007-11-28 @ 00:51:59
Postat av: Hedman

Känns som att tjejerna är mer positiva än killarna.
Och eftersom jag är kille så är jag också negativ.. jag tror inte att det blir någon hit till just oss...

Postat av: filip ppp

hm, kanske blir som ni säger men jag tror ändå att det blir några spännande plagg även på herrsidan

2007-12-03 @ 20:33:12
URL: http://saysaysay.blogg.se
Postat av: Rikard

Åh vad kul!

Jag hoppas på enkla t-shirts och tröjor med stora färglada tryck! mumma!

2007-12-04 @ 20:38:00
URL: http://rikardandreas.blogg.se
Postat av: Hedman

Vi får se vem som har rätt. Låter ändå inte så dumt det du säger Rickard! Tänker mig ros-motivet som fanns på Julian Reds plagg för nån säsong sedan:
http://www.cafe.se/getfile.aspx?id=174840

Kanske är man bara för insnöad i dova färger p.g.a det gråa vädret just nu?

2007-12-05 @ 00:36:54
URL: http://anytime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]