Julian Red California No Wash

image212
           

Här kommer lite bilder på mina Julian Red California No Wash före och efter tvätt!
De inhandlades den 29:e April 2006 och tvättades den 22:a September 2007 vilket betyder att de undvikit att bli tvättade under 1 år och 4 månader va? Inte aktivt burna utan kanske 3-4 ggr / vecka.

Grejen med att inte tvätta otvättade jeans gör att de tidigare oanvända jeansen formar sig efter dina ben och utvecklar veck och slitage efter dina dagliga aktiviteter. Rekommendationen är att vänta åtminstone 6 månader innan första tvätten. Efter lång väntan och första tvätten kommer dina jeans att få personliga slitningar som är helt individuella. Nu har ni (fåtal) som inte hört detta tidigare fått lite bakgrundsfakta till varför jag är så äcklig ;)

Jeansen har fått vara med om sommar och sol, vinter och snö, dagliga aktiviteter, fest med diverse spill, skogsarbete, hopp över elstängsel, ja allt du kan tänka dig. Fulla av glada minnen!

Jag hade den senaste tiden nått nya stadier då jag tyckte att jeansen bara blev snyggare och snyggare och jag ville egentligen behålla dom exakt i den nyans de hade innan tvätt. Kunde dock inte använda dom mycket mer pga. att de luktade för illa. Det har gått för långt när man sitter i skolan och någon frågar,
"Vad är det som luktar?"
image219

     

Här ovanför ser ni alltså resultatet!
De har tvättats på 40° skontvätt med endast någon matsked tvättmedel. Detta pga. att jag inte ville få så pass stor förändring i färg, utan mer en uppfräschning så att smutsen försvinner och endast en mindre nyansskillnad. Jag är helnöjd och jag hoppas att ni också gillar dom!

Kommentarer
Postat av: GeorgeVII

Riktigt bra, hur lång tid väntar du tills nästa tvätt tror du? ;D

2007-10-03 @ 07:57:05
Postat av: Em

Underbara jeans du både hade och fick!
Bra resultat!

2007-10-03 @ 08:46:24
Postat av: Noble

Snyggt!

2007-10-03 @ 11:17:50
Postat av: Daniel

Ja det ser ju bra ut Mange! Nu får du börja slita dina Whyred!
Inte bara dina jeans som luktar! För någon vecka sedan när jag tog på mig mina TF trodde jag att det var typ träningskläderna som luktade..

2007-10-03 @ 17:00:25
Postat av: Hedman

GeorgeVII: Tack! Har inte tänkt så långt än, men antagligen blir det tills någon frågar "Vad är det som luktar?" igen ;)
Em, Noble: Tack tack tack!
Daniel: Ja nu är det dags att börja om på nytt! Haha jag kan tänka mig att de har börjat lukta nu. Vad är det man håller på med egentligen...? :P

Postat av: Jocke

Bra jobbat Hedman!
Önskar att mina jeans blir så!
Vi får väl se :)

2007-10-03 @ 23:23:10
Postat av: ask

Håller med de andra.
Fina jeans!

2007-10-04 @ 10:42:40
Postat av: Anonym

snygga!
vart kan man köpa dom?

2007-10-04 @ 11:19:13
Postat av: Hedman

Jocke: Bara att kämpa på. Lycka till!
Ask: Tack!
Anonym: beror ju på vart du bor? nämn en stad så ska vi nog hitta något ställe!

2007-10-04 @ 12:50:57
URL: http://anytime.blogg.se
Postat av: Anonym

tänkte jag inte på innan, men jag bor inte så långt ifrån göteborg, så dit skulle jag kunna ta mig om det behövs.

2007-10-04 @ 18:55:18
Postat av: Dee

Fan vilken bra blogg!
Rolig variation, men få igång dagens outfit lite mer ändå :) såg att du skrivit något om att du var dålig på att uppdatera just det.

2007-10-05 @ 01:02:31
Postat av: Ida

Dom var nog finast när dom var som skitigast, men då var det extremt äckligt Mange :) Du är söt, hejdå

2007-10-05 @ 08:55:16
Postat av: Marco Del Baffo

Hejsan! Jag har läst din blogg länge nu, och du verkar vara en rolig typ. Jag tänkte om jag kunde fota dig i dessa byxor någon dag? Gärna i min fotostudio som finns belägen i centrala Ystad?
Du får gärna ta på dig andra snygga saker? du kanske har någon tröja som du inte heller har tvättat på något år? och kanske ett par strumpor till? Kontakta mig på
555-0167, eller skriv till
Marco del Baffo
Livinstone Hotell
Box 1123
Ohio CA
U.S.M.C

2007-10-05 @ 13:06:59
Postat av: Hedman

Anonym: Nej man kan ju inte tänka på allt :) Du kan hitta JR på bl.a Red Devil (Västra Hamngatan 16
) i Göteborg. Lycka till!
Dee: Tack för berömmet! Jag ska försöka lägga upp lite mer dagens, och vem vet.. kanske kommer det en redan idag :)
Ida: Ja jag gillade dom också mer innan. DU är också söt!
Marco: Känns lite skumt det här :P

2007-10-06 @ 13:21:14
URL: http://anytime.blogg.se
Postat av: Julian Red

Hej! Kul att du gillar dina Julian. Skicka gärna din mailadress till mig så kan jag skicka lite info om kommande kollektioner och annat kul!

Mvh/ M- Julian Red

2008-04-01 @ 12:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]