Nya garderober på väg

image276
Garderober har väl egentligen inte utvecklats särskilt mycket under tidens gång. Okej, de har fått smartare förvaringsmöjligheter men annars inget speciellt. Och när man tänker efter så finns det väl inte något mer att utveckla hos dom, eller? I Australien håller man däremot på att utveckla den nya generationens garderober.

Den nya garderoben "Narnia" är utrustad med en monitor som ger ägaren en bra översikt över kläderna.
Varje plagg utrustas på något sätt med ett chip som kommunicerar med en specialgalge. Garderoben kan på detta sätt hålla reda på när du senast bar en klänning eller en kostym, hur många gånger du använt ett plagg sedan senaste kemtvätten eller vem du träffade när du bar en viss klädkombination.
Som om inte detta vore nog,  kan den som är modeblind anlita en rådgivare via internet så att man kan klä dig så modernt som möjligt utifrån sin garderob.

Än så länge är garderoben en prototyp men ägarna är optimistiska och hoppas få ut den på marknaden inom två år. Man tror att prislappen kommer att hamna strax under 4 000 kr, inklusive monitor och specialgalgar vilket enligt mig verkar väldigt billigt. Frågan är hur stor garderoben kommer vara?

Vad tycker ni om de nya tekniska garderoberna?

Kommentarer
Postat av: andreas

oj verkar lite onödigt att göra allt det där med en vanlig garderob.

2008-03-01 @ 00:58:40
Postat av: lisa

håller med andreas.. känns lite för avancerat. räcker det inte med vanliga garderober?

2008-03-02 @ 15:23:57
Postat av: ABC

Jag tycker de verkar lite coolt för en så billig peng! Vart & vem kommer sälja dom då?

2008-03-02 @ 19:38:47
Postat av: johan

Verkar för billigt tycker jag! Eller så låter det kaske mer avancerat än vad det kommer bli till slut.

2008-03-02 @ 22:29:26
Postat av: AnnA

Jag tycker det verkar lite häftigt ändå! Skulle gärna ha en som registrerar vad jag har på mig och få statistik över vad man har på sig mest.

2008-03-03 @ 10:58:43
Postat av: Anonym

Undrar precis som du hur stor garderoben kan vara?
Med den tekniken och det billiga priset känns det inte som att den är så stor?

2008-03-03 @ 12:55:10
Postat av: Jakob

är det en hel dator i den då eftersom man fixar modecoach via nätet? låter lite skum hela grejen men tycker ändå att det är lite roligt!

2008-03-03 @ 20:51:08
Postat av: dahlström

jag har redan beställt en!

2008-03-04 @ 16:08:25
Postat av: Hedman

Visst, garderober kanske inte behöver utvecklas egentligen men jag tycker att det är en rolig idé!

ABC: De kommer säljas i västvärldens storstäder har jag för mig. Vi får väl hoppas att Stockholm är stort nog.

Anonym: Den känns lite för billig med den där tekniken. Har ingen aning om hur stor den kommer vara? Bäst vore väl om den kommer i ett standardmått som sedan kan byggas på.

Jakob: Jag tror att man kopplar garderoben till datorn.

dahlström: kan jag tänka mig :)
Vi får hålla koll på vidare info om den!

Postat av: Anonym

Coolt det där. Hoppas att den kommer tillverkas och kommer till sv

2008-03-06 @ 08:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]