H&M köper upp Fabric AB

image288

Jag kan tänka mig att alla hört detta redan men ska bara slänga in en liten kortare sammanfattning för er som kanske missat.

Modebolaget Fabric Scandinavien AB har nu blivit uppköpta av H&M. I detta bolag ingår framgångsrika Weekday med sitt Cheap Monday, samt sidobutiken Monki.

H&M pungade ut sammanlagt 564 miljoner kronor och fick 60 % av bolaget. De hamnar som ett "fritt" dotterbolag under H&M och vad som händer i framtiden får vi se men en av ambitionerna är att nå ut internationellt i betydligt större utsträckning.

Kommentarer
Postat av: Marco

Nehä?
om du o ja la ihop tillsammans kunde vi ju köpt de istället? :)

Hur går de med fotokungen? ;)
vädret är ju underbart o fota i så snart måste vi ta-mig-f*******************************n fota snart! :)

Mvh
The Black Stallion

Postat av: Em

Såg det på många sidor igår men det är bra att du håller oss uppdaterade :)
H&M gör nog en bra affär tror jag!

2008-03-07 @ 08:53:36
Postat av: johan

Får örjan mest eller hur är det? vet du vilka som delar på kakan?

2008-03-07 @ 11:01:31
Postat av: Johnny

Hur kommer det här uppköpet att påverka Weekday då?
Och kommer dom börja sälja cheap monday på H&M kanske?

2008-03-07 @ 15:10:20
Postat av: wb

Det här kan nog Cheap Monday tjäna mycket på!
Bra affär för båda parter tror jag!

2008-03-07 @ 22:27:28
Postat av: Anonym

Tror inte att de va en bra affär för cheap monday

2008-03-08 @ 18:53:13
Postat av: Anonym

http://submarine300.blogg.se/

2008-03-10 @ 21:19:33
Postat av: wb

Dags för en uppdatering tycker jag! =)

2008-03-13 @ 00:06:45
Postat av: andreas

Just det, nu är det dags för något nytt!
Vill se mer uppdatering Hedman :)

2008-03-13 @ 21:38:37
Postat av: Anonym

Kommer de sälja CM på H&M?

2008-03-14 @ 20:20:27
Postat av: Hedman

Marc: Ja vi var inte snabba nog tyvärr :)
Usch jag får ångest när jag tänker på fotandet. Fotar egentligen ingenting,
och dessutom har jag ju lovat att vi ska ut en heldag. Det dumma är att jag har så mycket i skolan men jag hopas du förstår :)

Em: Klart att jag måste hålla er uppdaterade med det senaste! Har varit lite dåligt med det på senaste tiden bara..

Johan: Örjan får inte mest vet jag. Kakan delas i antalet aktier som man äger. Tror att Örjan får ca 80 Miljoner eller något. De är 4 eller 5 som delar på hela beloppet.

Johnny: Butiksmässigt kommer det nog inte att påverka Weekday och cheapmonday någonting. Cheap monday kommer inte att säljas på H&M vda jag hört.

wb, andreas: Jag är mitt uppe i tentaplugg så det är därför det inte händer något på bloggen. På Onsdag har jag sista tentan och då är det uppdateringsdags igen!

anonym: Nej ingen försäljning av CM på H&M vda jag har hört. Weekday ligger som ett fritt dotterbolag under H&M; Weekday kommer fortfarande sköta sitt och H&M sköta sitt.

2008-03-15 @ 14:47:18
URL: http://anytime.blogg.se
Postat av: Daniel

Jag har hört rykten om att det ska åkas till GBG för att kolla in de senaste kollektionerna!

2008-03-16 @ 11:44:07
Postat av: Anonym

nu är ju tentaveckan över väl?
kan vi inte få en uppdatering då? =)

2008-03-21 @ 19:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]