Gissningar om Sveriges mäktigaste modeperson

image296
Idag är det dags för King att kröna 2008 års mest inflytelserika person inom herrmodet.
Vad jag har hört så finns listan redan att få tag på. Innan tänkte jag dock göra några gissningar om vilka personer som jag tror ligger bra till.

1. Sthlm Fashion Week by Berns
Stockholms modevecka har gjort stora framsteg sen sist och fick stor uppståndelse när den presenterades i slutet på januari. Modeveckan når nu ut med större styrka till övriga länder och har satt en stor modeprick på Sverige i atlasen! Någon av de ansvariga är väl värd detta pris!

2. Örjan Andersson - Weekday
Killen som började sin bana på JC (om jag inte minns fel) och öppnade till slut eget med ett antal kompisar. Jeansmärket Cheap Monday växte fram och jag kan garantera att alla som läser detta säkert har, minst, 1 par i garderoben. I vår sålde de ut delar av sitt imperium till H&M och blev mångmiljonärer. Kedjan fortsätter som tidigare och man står som ett fritt dotterbolag under H&M. Nu finns alla möjligheter att exportera sig ut i världen i betydligt större skala. Örjan & co är inte bara värda priset som årets modemakthavare utan också årets företagare!

3. Jonny Johansson - Acne
Blev förra årets (och då också första årets) mäktigaste person inom svenska herrmodet. Det är osannolikt att han vinner priset även i år, men jag tror ändå att Jonny med sitt Acne har stora chanser att hålla sig kvar i toppens topp på listan. Acne har kommit ut med ytterligare en stark SS-kollektion och har under året öppnat nya lokaler i både Paris och New York. Nyligen blev det också klart att man ska samarbeta med Lanvin. Bravo!



Vad gäller skolan så har jag fortfarande lika mycket att göra..  paniken börjar så smått infinna sig men vad fan ska man göra. känns som att man går mot ett säkert misslyckande. Men det ordnar väl sig som vanligt till slut! Man får ju faktiskt inte glömma bort att det är sommarlov om några veckor!

Kommentarer
Postat av: hannah

Bra gissningar tycker jag!
men jag ska inte säga hur den riktiga listan ser ut , men det ser bra ut :)

2008-05-15 @ 22:42:36
Postat av: wb

vart kan jag se den färdiga listan?

2008-05-15 @ 23:14:12
Postat av: lisa

kan man se listan på king eller?

2008-05-16 @ 14:31:50
Postat av: Em

Bra gissningar!
Du hade rätt på 2 av 3 ju!

2008-05-16 @ 20:06:44
Postat av: Phantom

Släng upp listan gärna.
Jag hittar den inte.. bara vinnaren

2008-05-16 @ 21:40:22
Postat av: Phantom

Bra gissningar ja!

2008-05-19 @ 17:36:32
Postat av: Hedman

hannah: Bra att du inte sa nåt :)
Blev mycket bra till slut!

wb: Har slängt upp lisan på topp 10 som du kanske sett nu.
Jag vet inte vart man kan se hela listan tyvärr..?

lisa: Du kan se den i inlägget ovanför nu

Em: Ja det var mycket bra gissningar!
Brukar inte vara bra på att gissa rätt annars.

Phantom: Upplagd nu.
tack


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]