Julian Red tar hjälp av studenter

image299
Sedan januari har Julian Red samarbetat med Berghs Grafisk Design-tvåor samt designbyrån Lundapark.
I en kurs i modekommunikation har man tagit fram en annons och butiksdisplay för Julian Red's vårkollektion 08.

Designelevernas konceptskisser har parats ihop med 3 modefotografer (Marcin Kosmowski, Jesper Lindström, Emma Jönsson) och man har till slut fått ihop 10 bidrag. Av dessa 10 har en vinnare valt som annons och en grupp för butiksdisplay. Bilden där en tjej ligger uppochner blev det vinnande annonsbidraget.

Liknande samarbeten vill jag se mer av. Tycker det är ett perfekt sätt att aktivera skolan i verkligheten. Om vi gjorde på samma sätt på min utbildning, då man vet att det vinnande förslaget uppförs, skulle det göra kurser mycket mycket roligare!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul grej det där. Måste vara roligt i skolan & få göra nåt sånt!

2008-05-18 @ 18:23:38
Postat av: Elin

Ja, roligt att tävla för något!
Jag ska gå grafisk design till hösten kanske :)

2008-05-18 @ 21:56:40
Postat av: Anonym

sånt vill jag göra!

2008-05-19 @ 11:19:50
Postat av: Phantom

Bra av Julian Red!

2008-05-19 @ 17:34:21
Postat av: Hedman

Johanna:
Håller med!

Phantom: Mycket bra tycker jag!
Tänk vad motiverande som student att få göra något åt ett modeföretag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]