Och vinnaren är...

image298
Nu är det ett dygn sedan den svenska modeeliten firade herrmodets största makthavare.
Jag gjorde ju några gissningar på vilka som hade god chans att ta hem äran igår, och de visade sig vara ganska bra! Här har ni listan:

1. Lena Patriksson Keller - Whyred m.m
Det blev till slut Lena som tog hem förstaplatsen. Hon är delägare i Whyred, grundare av PR-byrån Patriksson Communication och dessutom initiativtagare till Sthlm Fashion Week by Berns. Det blev alltså en av de inblandade i SthlmFW som kom på förstaplats precis som jag trodde.

2. Örjan Andersson - Weekday
Personen som fick silver gissade jag också rätt på. Som jag skrev i tidigare inlägg så är Örjan & co väl värda den höga placeringen.

3. Musse Hasselvall - tv,kampsport m.m
Kanske lite oväntat då jag, i första hand, tänker på företag eller grupper som "makthavare". Men självklart har även enskilda personer också ofta stort inflytande på modet. Jag kan tänka mig att många inspireras av Musse när de ser honom på bild eller på stan. Han hamnar inte lika högt på min lista och hur högt vet jag inte.

4. Andreas Löwenstam, designer H&M.
5. Rasmus Wingårdh, designchef Filippa K samt egna märket Simplicié Compliquée.
6. Ann Ringstrand och Stefan Söderberg, designers Hope.
7. Zlatan Ibrahimovic, fotbollsstjärna.
8. Hugo Bergström, creative director Nitty Gritty.
9. Ola Wennström, programledare Tv4
10. Mikael Solberg, vd och storägare Retail and Brands.

Vad gäller min bronsplats så finns Acne inte ens med på top 10 detta år vilket jag kan tycka är både konstigt och dåligt. Resterande placeringar tänkte jag inte reflektera så mycket över. Jag tycker dock att Rasmus Wingårdh's 5:e-plats är välförtjänt. Filippa K som, enligt mig, har gjort en av de bästa SS-kollektionerna detta året.

Vad tycker ni om listan? Vem ska bort? Vem fattas?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad tycker du är bra och vad tycker du borde förbättras med min blogg? svara i inlägget några snäpp ner i min blogg! Och har du några exempel på bra bloggar? Läs i min blogg och kommentera i rätt inlägg! :D

Postat av: lollo

Bra gissningar ja!
Tycker att det va rätt vinnare när man hör allt hon gjort.

2008-05-17 @ 11:12:20
Postat av: Oskar

Man kan ju verkligen undra vad Zlatan gör på listan?
Han klär väl sig lite för trashigt med patchar och all skit. usch!

2008-05-17 @ 15:00:31
Postat av: wb

Tycker att Nudie skulle vara med och slåss om topp-platserna!

2008-05-17 @ 22:26:26
Postat av: Andreas

Jag hejade på Weekday.
H&M borde också kommit högt upp tycker jag, då de köpt Weekday då. och även för deras exklusiva gästdesigners!

2008-05-17 @ 23:48:00
Postat av: felix

Zlatan ska bort! och han Ola Wennström!!

2008-05-18 @ 09:43:09
Postat av: Anonym

usch zlatan och wennström ja..
HUR kan dom kvala in överhuvudtaget!?

2008-05-18 @ 13:25:32
Postat av: Phantom

Precis som du är jag lite förvånad över att Acne inte finns med på top 10 ens.
Dåligt!

2008-05-19 @ 17:35:46
Postat av: Hedman

Jenny:
Ska försöka hjälpa dig när jag hinner!

lollo:
Tack!
Ja hon är väl värd priset!

Oskar:
Det undrar jag också faktiskt..
undrar vad de har för motivering till det?

wb: Just att nudie satsar så mycket på ekologiskt är ett stort plus och gör att be borde ligga bra till i listan.. annars har jag inte hört så mycket från dom under året?

Andreas: Ja jag hade ju också weekdaygänget som en lågoddsare där.

felix: Ja att zlatan ska bort tycker jag också. Ola Wennström blir ju stylad av tv till 98% vilket gör att han alltid ser representativ ut. Men det blir lite fel då. Hans egna smak kanske inte kommer fram i samma skala.

anonym: Har inte heller förstått det riktigt..

Phantom: Ja! Konstigt att de har kunnat sjunka så på listan. Top 10 är de värda tycker jag!

2008-05-19 @ 18:24:43
URL: http://anytime.blogg.se
Postat av: Jakob

Hugo Bergström var klart värd en 10 topplacering.
Mycket bra

2008-05-20 @ 00:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]