Nitty Gritty öppnar igen



Det har varit en skön helg för min del!
Tentaveckan är äntligen över och tentamustaschen ska trimmas av efter 
Stor i Japan.
Nu är det bara presentation & visualiserings-projektet kvar men det tar jag tag i på nytt imorgon.

Fick ett meddelande av David för några dagar sedan där han berättade att Nitty Gritty öppnar upp på nytt den 1:a november. Tack för det! 

Bolaget har köpts upp av Marcus Söderlind som tidigare arbetat på modedistributionsföretaget MnO.
Den tidigare delägaren Hugo Bergström ska jobba vidare inom företaget medan Peter Åsbrink går en annan väg och tar sig an ett nytt uppdrag hos Nikolaj d´Étoiles.
Den nya butiken är ungefär hälften så stor och 2 nya butiker kommer öppna i Nitty Grittys lokaler, fast i egen regi.

Svenska Our Legacy är en av hyresgästerna vilket enligt mig är mycket positivt och efterlängtat! Den andra butiken*, vars namn än så länge är hemligt, vet jag kommer sälja böcker, magasin, tidningar och dvd's.
Modegatan på Krukmakargatan kommer alltså att återuppstå.


* Edit: Min korrespondent David berättade idag att det är Papercut som är butik nr. 2 

Kommentarer
Postat av: F

Det var glada nyheter! 1:a alltså, bra!

2008-10-20 @ 14:23:20
Postat av: Calle

Kul att Our Legacy äntligen öppnar eget!

2008-10-20 @ 17:51:31
Postat av: ABC

VI får hoppas att Nitty Gritty klarar sig bättre denna gång. förhoppningsvis har de lärt sig av sina misstag.

2008-10-20 @ 19:14:50
Postat av: G

Bra med Our Legacy! äntligen är alla deras saker samlade på ett och samma ställe

2008-10-21 @ 10:30:58
Postat av: Anonym

Bättre nyhet om Our Legacy än Nitty Gritty egentligen..

2008-10-23 @ 19:02:26
Postat av: Johan

Tentamustasch, haha =)

2008-10-24 @ 19:41:30
Postat av: Hedman

Jag tycker också att det är roligare att just Our Legacy öppnar eget istället för att Nity Gritty återuppstår (men detta uppskattas också, definitivt!).



Johan: Ja usch, men man blev van till slut. i 2 veckor satt den där :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]