Summering AW09

   

Tänkte snabbt summera vad jag tyckte om förra veckans modevecka.
Som helhet tycker jag att våra modemärken utvecklas och man blir imponerad av vår mode set-list.
Visst saknade man Filippa K men istället gjorde vi ett roligt byte med Danmark och visade Wood Wood.

Om jag ska nämna något om alla kollektioner inför nästa höst och vinter så känns det som att allt i garderoben får hänga kvar. Det man köpt verkar vara nyheter även nästa säsong. Färgskalan fortsätter vara dominerad av svart, vit, grå och blå... Detta kan verka tråkigt men jag trivs ändå i nuet.

Något som inte visas är jeans (förutom hos Cheap Monday som fortsätter i samma bana) vilket inte gör mig så mycket. Jag trivs så bra i mina kostymbyxor och kommer nog att fortsätta med det. Om man däremot är sugen så är det lappade jeans som gäller.

Vad tyckte ni om AW09?

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Helt okej reflektion men hur kan du säga så om jeansen!? de är ju alltid aktuella??

2009-02-05 @ 20:12:04
Postat av: GW

jeans är det enda rätta!

2009-02-06 @ 00:23:00
Postat av: Louise

Känns som att vi tjejer såg något mer nytt än vad ni killar gjorde.

2009-02-06 @ 10:24:31
Postat av: Anton

Jag gillade acnes och whyreds mest!

2009-02-08 @ 22:47:57
Postat av: Hedman

Fredrik: Ja jag märker att några blev lite smått irriterade av mina meningar angående jeansen. Jag håller med om att jeansen antagligen är det mest tidlösa av allt inom modevärlden. De kommer aldrig att försvinna eller tappa intressenter. Det jag menade var att de inte utgör den stora trenden just nu utan får ge plats åt alternativen.



GW: Jeans fungerar alltid så jag kan vara beredd på att hålla med där.



Louise: Håller med. Jag gillade Minimarket och Dagmar!



Anton: Jag kan inte bestämma mig men väljer nog Tiger


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]