examen

 
Kostym: J Lindeberg - Mick dressed wool dark blue
Skjorta: ändrad till att likna min vita skjorta med blå rutor från Tiger
Skor: J Lindeberg
Bröstnäsduk: J Lindeberg
Examensbevis: Master of Arts - University of Oxford (I wish..)
(fotot är redigerat för att på bästa sätt visa hur min outfit kommer att se ut -
här är orginalbilden)

Om bara någon vecka springer 2009 års studenter ut mot sin framtid och på fredag är det även dags för mig att fira, för andra gången. Efter år av slit tar jag examen som byggnadsingenjör inom byggnadsutformning och arkitektur. Lyckan har dock fått läggas åt sidan då jag i måndags vaknade med en svullen hals och feber. Just nu håller jag tummarna för att jag ska bli återställd lagom till champagnefrukosten kl. 09 på fredag.

Vad gäller examensklädsel så väntar jag (fortfarande) på en mörkblå kostym från J Lindeberg (modellen ovan) och hoppas verkligen att den hinner fram under morgondagen! Min kombination är något diskret då jag jobbar med vitt samt olika nyanser av blått. Detta kan tyckas fegt... men det är samtidigt jävligt snyggt!

Kommentarer
Postat av: ABC

Klockren kombination trots att många hade föredragit någon mer färg. Kör på!

2009-05-28 @ 14:59:54
Postat av: Johan

Ser väldigt bra ut. Du kan gå på examen utan att skämmas! mkt bra!

2009-05-28 @ 19:42:03
Postat av: erik

jag kan tycka att det är lite fegt att inte blanda in någon färg. En annan färg på bröstnäsduk och slips gör mycket!

2009-05-28 @ 21:14:24
Postat av: felix

ingen slips eller fluga!??

2009-05-28 @ 22:57:06
Postat av: Leo

Om jag hade fått bestämma så hade Lindebergs visningsbild sett ut som din istället för orginalet. snyggt och snyggt gjort!

2009-05-29 @ 23:47:10
Postat av: JD.

Riktigt trevlig blogg det här - kommer följa med framöver.

Postat av: Anonym

Sjukt snyggt! Att våga låta bli att blanda in en massa färg på sommaren är stort. Det är en konst att köra på samma färg utan att se tråkig ut!

2009-06-01 @ 21:56:46
Postat av: jonas

Om du blev frisk och var klädd som du visar så var du nog snyggast på examen iallafall!

2009-06-02 @ 12:51:54
Postat av: Hedman

ABC: Trivs man i basfärgerna så gör man. Jag tycker precis som dig.



Johan: vilken tur :)



erik: jag kan faktiskt hålla med dig till viss del och om sanningen ska fram så hittade jag ingen bra färgklick som jag trivdes perfekt i just då. Hade jag haft tid att leta längre så.



felix: Jodå, en blå slips i två nyanser införskaffades (men användes dock aldrig eftersom jag var sjuk)



Leo: Tack så mycket!



JD: tack tack! jag kommer följa med hos dig också. det ser lovande ut!



anonym: skönt & höra att outfiten blev lyckad! Ja, basfärgerna är alltid det bästa valet om man kan kombinera dessa på rätt sätt!



jonas: hehe tackar. tyvärr hann jag aldrig bli frisk..

2009-06-04 @ 00:08:56
URL: http://anytime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]