Coachella 09


Festivalsäsongen börjar sakta smyga sig på!
Imorgon sätter den lokala festivalen i Huskvarna, Popadelica, igång. Jag hade gärna firat in våren tillsammans med 
Anna Järvinen och Hajen men 400 kr känns lite för saftigt just nu tyvärr..

De senaste två åren har mitt sug efter festival domnat vilket har resulterat i ganska konsertfattiga somrar.
Trots detta så finns det alltid ett undantag; Den amerikanska Coachella festival är och kommer alltid vara en drömfestival!

Coachella hålls i öknen på Empire Polo Fields i Indio i Kalifornien sedan 1999.
Under tre dagar njuter man av 40 graders värme, 200 000 besökare, sol, öl, dyr snabbmat, tält, elektroniska nätter, mer öl, en svårslagen artistlista m.m m.m...

Just i år vart startfältet inte riktigt lika bra som en del föregående år för min del men visst skulle jag fira till fullo av att få sjunga och dansa till Paul McCartney, Fleet Foxes, Chemical Brothers och The Black Keys!

Hur ser er festivalsommar ut?

Kommentarer
Postat av: David

Ser ut att vara en härlig kartistlista i år tycker jag!

2009-05-03 @ 20:18:35
Postat av: clara

anna järvinen och hajen var riktigt bra!

2009-05-04 @ 01:06:15
Postat av: GW

låter som en härlig festival men jag är inte heller riktigt nöjd med bandlistan. känns lite mainstream-indierockig

2009-05-04 @ 13:53:55
Postat av: max

jag googlade lite bilder på festivalen och det ser härligt ut! men jag tänkte fråga om du vet vart anna järvinen spelar mer under våren/sommaren? vill inte missa henne fler gånger nu!

2009-05-04 @ 23:08:48
Postat av: fredrik

en del svenska akter iallafall! Peter Bjorn & John är ju ganska stora där borta

2009-05-05 @ 14:15:36
Postat av: ABC

Har du sett dokumentären om Coachella? Det blir mitt dagens tips till dig =)

2009-05-06 @ 20:51:44
Postat av: Hedman

clara: fuskigt! hade gärna gått dit nu i efterhand..



GW: håller med! lite för mainstream indierock tyvärr..



max: kolla in på hennes myspace som jag har länkat till på hennes namn i inlägget.



fredrik: ja det är konstigt att de är så stora där, medan här är de ett vanligt litet indiepopband.



ABC: Nej inte än men jag vill gärna se den! Tack för tipset!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]