Serge Gainsbourg - Vie Héroïque

Avatar, Milleniumtriologin och Farsan är de filmer som hype'as mest just nu och en vanlig Rix FM-svensk har med stor sannolikhet sett minst två av dessa titlar. Eftersom jag anses ha något bättre filmsmak än den stora massan, (enligt mig själv kanske ska tilläggas) så kan jag istället rekommendera att spara biljettbokningar och popcornpengar till den 9:e April.

 

Vi kan då sätta oss i salongen och följa den franska sångaren Serge Gainsbourg's liv, från uppväxten i 40-talets Paris via sången och den sköna livsstilen, fram till hans död i början på 90-talet. Efter sig lämnade han underbar musik som ofta spelas i bakgrunden på jobbet, en av dåtidens hetaste flickvänner och foton på en livsstil som jag kan googla efter i timmar!

 

 


Kommentarer
Postat av: mikael

ah jag har aldrig vetat vilka paret på bilden är. Du fick jag ett namn och yrke på personen som jag ibland ser coola bilder på!

2010-02-19 @ 08:45:44
Postat av: Daniel

Haha, det känns bra att du har självförtroende! Men jag kan ju faktiskt bekräfta att din filmsmak ligger väl över Svenssonstandard!

2010-02-19 @ 10:57:47
Postat av: anna

jane birkin är snygg!

2010-02-20 @ 11:57:07
Postat av: Hedman

mikael: serge & jane brukar ofta dyka upp bara, men nu vet du!



Daniel: det känns skönt att få det bekräftat! Om man ska ge ett typexempel på vad en medelsvensson älskar och som jag hatar så är det Will Farrell och Adam Sandler!



anna: ja jätte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]