Albam

Jag har nu ett antal gånger stött på märket Albam på olika sidor och bloggar. Plaggen har imponerat och jag har direkt dragit paralleller till vårt svenska Our Legacy. Efteråt har jag glömt att ta fram information om Albam, men i dagarna skrev King ett litet informationsinlägg om det unga märket från Nottingham, England.

Plaggen påminner om den engelska traditionen med vaxade ytterplagg, varma ulltröjor och rutor. Vad jag förstår så kan man bara köpa kläderna i Storbritannien men man har även en webshop.

En lite rolig kuriosa är att Albam skapades med argumentet att det vid denna tid var omöjligt att hitta den perfekta vita tshirten. Nu finns den här
www.albamclothing.com

Kommentarer
Postat av: GW

Hittade en väldigt fin duffelliknande rock som jag gärna hade beställt. Snyggt

2010-01-16 @ 09:29:53
Postat av: adam

albam hade jag inte hört talas om men det såg ganska bra ut tycketr jag!

2010-01-16 @ 22:45:47
Postat av: Hedman

GW: den har jag också tittat på



adam: det är kul när det kommer fram märken som gör fina alternativ till favoritmärkena man har.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]