11 hus

Det är mycket nu...
Exjobbet är i full gång och jag sitter i skolan något för många timmar varje dag.
Idag tog jag och Per dock en lite längre lunch och begav oss till Jönköpings Länsmuseum.

Jag
har tidigare skrivit om att arkitekten Gert Wingårdh har haft en utställning som visar hans (än så länge) 30 åriga karriär. Denna utställning finns nu i Jönköping till och med den 24:e maj. Det är sammanlagt 11 hus som ställs ut tillsammans med bilder, beskrivande & inspirerande texter samt en modell i skala 1:50. Är man arkitekturintresserad så tycker jag absolut att man ska bege sig dit! Om ni inte kan komma till utställningen så får ni nöja er med att kolla på mina bilder nedanför.

Nu är det dags att lägga sig. Imorgon kl. 08.00 ska jag infinna mig i Studio 2 för ännu en dags gestaltning.



Kommentarer
Postat av: Linn

Hade jag gärna besökt om jag bara bott närmre

2009-04-24 @ 07:57:11
Postat av: Fredrik

Mycket trevligt! kostar det något?

2009-04-24 @ 22:16:12
Postat av: robin

ska utställningen visas på fler platser?

2009-04-26 @ 01:09:23
Postat av: Jonas

Jag var där förra veckan. Modellerna är väl det man blir mest impad av faktiskt. Riktigt snyggt gjort!

2009-04-26 @ 11:31:59
Postat av: Daniel

Men Mange, du måste inse att det inte är Wingårdh som gäller.. det är White! Du får ta och erkänna att du bara gillar Gert för sin son!

2009-04-26 @ 20:03:24
Postat av: Caroline

Skulle gärna vilja se utställningen men det blir nog inte av.

2009-04-28 @ 11:04:27
Postat av: Hedman

Linn: Kanske utställningen visas på fler platser? det är inte alls omöjligt!



Fredrik: Jag tror att det var gratis fram till maj och sedan kostade en liten avgift.



robin: jag vet faktiskt inte men kolla på länsmuseets hemsida.



Jonas: ja det var kul att se! man känner att man ligger lite efter i sin modellbyggarkunskap när man ser dessa...



Daniel: haha ja det är väl så, eller får du extra betalt av white för att propagera kanske :) Men visst är Rasmus något häftigare än sin far ändå!



Caroline: Kolla om utställningen kommer till fler städer vet ja.

Postat av: Danne

Skit att man missade utställningen, håller på att utbilda mig till arkitekt inom landskap! :)

2011-09-22 @ 14:14:42
URL: http://www.arkitektportalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Magnus Hedman [email protected]